はてなキーワード: PSとは
今この瞬間に存在する物質的な空間についてはあくまで3次元だと思う。
でもそこに刻一刻と変化する時間が重なるので、表層的な部分でも4次元だと捉えるべきだと俺は間がている。
そこから更に人間が認識して解釈しようとすると必然的な個体差が発生する。
つまり、俺達が「これこそが俺の認識している世界なんだ」と感じる時、それは5次元のものなんじゃないだろうか?
さらに言えば、今この場で自分が認識している世界はあくまで自分がそう思っているだけで、あとになって振り返れば「あの頃そう思っていた」でしかなくなるんじゃないだろうか?
たとえば、「あの頃はユダヤ人が本当に悪魔だと思っていたが、ヒトラーに騙されていただけだった」といった変化が起きたとしても、当時の自分がどのように「世界」を認識していたのかは覆せないし、未来でどう考えているのかなんて予想までしか出来ないわけだ。
「世界」が5次元だと考えると何が変わるのかと言えば、「世界」の広がりに対しての認識が変わる。
世界があくまで3次元空間に広がっているだけだと思っている人間が「世界は広い」と口にした時、その時考えている広がりは実際の広がりと比べると全くもって全然小さいということだ。
たとえば20年に1度の周期で大きな災害に襲われる地域に住んでいる人でも、その被害を目の辺りにしたことがない人と、実際に被害にあった人では、その災害や地域に対しての認識がまるで異なってくる。
同じく災害にあった人でも偶然軽く済んだ人とそうでない人では全く認識が異なるだろう。
年配の人であれば2回3回と災害にあってそれぞれによって印象が違う人もいることになる。
つまり、同じ地域に済んでいる人間の中であってもそれぞれに認識の違う「世界」が頭の中に広がっているとういことだ。
そんな所にフラっとやってきた旅行者が現地において過去の爪痕や伝聞について情報を集めた所で、彼らと同じ用に「世界」を認識することは出来ない。
だが、「世界」というものは所詮3次元のものだと思っていると、今現在の資料や現場といった2次元・3次元の情報収集だけで十二分に彼らが見てきたものと同じものが頭の中に描けると思ってしまうのだ。
つまる所、世界の広さというものに対して次元が違う勘違いをしていて、致命的なレベルで世界の大きさを認識できてないということなんだな。
こんなのは当たり前のことなんだけど、「世界」の広さを大雑把にしか分かってない人はこの広さを勘違いして痛い目を見たりする。
普遍的なパターンの組み合わせで世界は仮想的にシミュレートしていけば、それなりの学習能力がある人間が50年ぐらい生きれば十分に世界のコピーを脳内に描けるのだと思い上がってたりもする。
そういった人達が「俺は世界を知っているんだ」と口にする時、それは多くの場合は何らかの失敗や不和への秒読みだ。
繰り返しになるが、「世界」というのは3次元空間にのみ広がっているのではなく、時間という広がりも持っているし、それが実際には個々人の頭の中でバラバラに広がっているものなのだ。
それを軽んじて「今俺の眼の前にあるものこそが世界なんだ」と思っていれば、それぞれの人間の頭の中に広がる齟齬や、時間の裏側に隠されてしまった過去の事実を取りこぼしてしまう。
傲慢は人間の持つ最大の罪とされているが、「世界」の広さの取り違えというのはその典型的な例なのかも知れない
SFなんかで「世界中の原子や素粒子が今持っている状態を完全にコピーすれば、記憶も含めて世界を完全に再現できる」という思考実験がある。
確かにこのような考えに基づけば人間の頭の中を流れる電気信号の一つ一つさえも物理的な現象でしなかく、3次元空間に広がる物理現象の一つなのだろう。
そしてそこに時間というスケールを加えれば宇宙の始まりから終わりまでとなり、「世界」は4次元の中で完結してしまう。
まあ、俺もそれは分かってるんだが、分かってるんだが、その場合における物理空間の驚異的なまでの情報量は俺達が普段使う「3次元空間」という言葉で表現するには荷が勝ちすぎるように思ってる。
だから俺はある種の思考実験的なものにより「人間が認識できる程度の物理的空間×それを観測する個々人の認識」という形での「疑似的な4次元」に時間をかけての「擬似的な5次元」を世界の形として考えているわけだ。
スト4の時期はPS3とネットの復旧の時期で家庭用のオン対戦の敷居がだいぶ簡単になった時期だったから格ゲーが盛り返してたのは間違いない
他ジャンルだとメタルギアオンライン2が流行ってたのもこの時期
例えばモンハンワイルズをPS5proかPCのどっちでやるかみたいな話あるじゃん?
まあPS5proのフレームレート次第ではあるけど、仮に40〜60ぐらいとして、最高性能のPCは安定して60出せるとするじゃん?
でもPC版って最適化不足がある可能性が高いわけじゃん?ドグマ2もそうだしウォーロンとかワイハとかエルデンリングとかもそう
たいてい数ヶ月で改善されるみたいだけど、発売日からやろうとするとモロにくらう
フレームレート低下ぐらいならまだしも、スタッタリングとかクラッシュとかはキツイでしょ
PCっていいやつはめっちゃ高いけど、どれだけいいの買っても最適化不足はどうしようもない
この話題になると毎回「金があるならPC一択」みたいになるけど、正直同じ値段でもPS5proのがいいと思うんだよな
もちろん、一番上に書いた理由があるなら別よ?
でもそれ以外の場合で、PCでもPSでもできるゲームをPCでやるのは何のためなのか分からん
PCでゲームやってる人って、新作をすぐに遊んだりはしない派の人なん?それなら分かるんだけど
「大作ゲームのPC最適化不足問題」議論が過熱。一方で、「900通り以上の環境を想定するPC最適化の難しさ」を強調する開発者意見も注目集める
https://automaton-media.com/articles/newsjp/20230503-246230/
Grass Simulator
Rock Simulator
Tree Simulator
Putin kills: Complete Edition
ソシャゲはウマとブルアカはキャラコンプ維持しているけど、ウマはログボ勢だしブルアカで最後にまともに育てたのはドレスヒナあたりでそれ以降は引いて放置。
もう社会人も2年目なんだからいい加減気づこうぜ?お前はゲームなんて全く好きじゃなくて、ただただ「ゲーム文化にお金で貢献している自分と言う幻想」に酔ってただけのくっそダサいオタクにすら慣れない無産のゴミカスだってことに。
お前ごときが消費専の無産のゴミクズがゲームに金を払おうが払うまいが、ゲーム文化に何一つ影響がないことをいい加減直視しようぜ。
それが分かったらスチー無のゲームは全部返品して、PS時代から集めてきたゲームの全部売っぱらってできた金は全額寄付して、それから首釣って死のう?な?
この先、生きていても10連でドレスヒナ4枚抜きした以上のいいことなんて一つもないぜ?それすらスクショを取ろうとして誤操作して画面消したせいで証拠も残せず、自慢のネタにすらできない愚鈍蒙昧無能無策のお前は、きっと目の前に物凄い転機やチャンスが来てもそれに気付くこともできない。
それがお前の人生のピークだったんだよ。ドレスヒナ4枚抜きがお前の人生の頂点にして到達点、お前の人生の絶頂の極み。それすらスクショ取り損なうどうしようもない無能だけどな、お前は。後は落ちるだけ。だったら大人しく消えようぜ?どうせ今日も出勤した所で受電一つまともにできず、電話の度に上司に怒鳴られてメソメソ泣くだけだろ?男のくせに情けない。もう死のうぜ?それかせめてちんこもごうぜ。
PS5が売れてないだのPS5Proが高すぎだの言われてるけど、ソニーのゲーム部門は利益出してるわけでPS5世代も普通に成功はしてるんだよね。
一方でXBOXはというとSeriesSとSeriesXを合わせてもPS5の半分しか売れてないし、現時点であのXBOX Oneの半分程度しか売れてないわけ。一見PSのライバルはXBOXのように感じるけど、最早全然勝負になってないわけですよ。
そしてその事実があまり大っぴらにならないように、俗に言う箱信者の連中は今世代ではXBOXの話題にすら触れないように息を潜めて暮らしてるんだよね。発言するのはPS5への文句ばかりで、応援してるXBOXの現状についてはスルーを貫いてるの。これ卑怯すぎるでしょ。笑
PS3vsWiiの時にもPS3を見捨てなかったPS陣営と比べてなんと冷酷なことよ。そんなんじゃ次の世代でもXBOXが勝つなんて夢のまた夢だわ。(そもそも次世代機出すのか謎だけど)
なぜ美少女ゲーム趣味なのに国産のスキマ時間ポチゲーをやらずに、中国の推定累計開発費1000億円超えのPC/PSゲー(モバイル対応)をやるのかっtE?
それはゲーム自体の作りがよくてめちゃくちゃ楽しい自分史上最高のオンラインゲームだからだよ
どういうゲームかは例えばこの配信者が新キャラの探索テクニックやチーム編成を試行錯誤してる様子みると分かる
https://www.youtube.com/watch?v=LeFvTI1lBO8
ファンコミュニティも公式が後援してて先日はHoYoFairという年一のグローバルな二次創作イベントで優秀作が一挙に公開された
https://www.youtube.com/@hoyofair/videos
https://www.youtube.com/watch?v=rw0u9QK6cjg
もちろん公式がつくるムービーも常に想像を超える出来で更新頻度も高い
https://www.youtube.com/watch?v=1_wHgvZyZdk
https://www.youtube.com/watch?v=34jc0Y4bzT0
そして音楽が本気すぎる
水の国 https://www.youtube.com/watch?v=kRd1cW0_VMA
炎の国 https://www.youtube.com/watch?v=VN9ucWhXEm4
国に対する偏見がある人は中国発の良いモノを直視することができないのだとしたらあまりにも不憫だ
まあ正直布教する気では書いてない
知識ない状態でみて本当に凄さがすぐ分かることなんてないしね何でも
オーケストラに関してはゲーム理解ない音楽系の人でも凄みは分かると思うけど
既存プレイヤーの人は上に挙げたテイワット運動会3と、運命の糸って二次動画みてくれ
プレイアブルキャラではない登場人物をそこに生きていた人としてしっかり記憶に残る形で描けるゲームは間違いなく良作だ
国産スマホゲーばかりやってきた人たちはガチャで強キャラを引くことだけ考えてNPCの掘り下げを嫌がりなんならシナリオスキップしてまで石をかき集めようとする
まあシナリオスキップもリセマラも出来ない仕組みになってるんだけど
そういう狭窄な楽しみ方しかできなくなっていく国産スマホゲーは文化的じゃないし戻る気ないよ
2年以上続けた国産ゲーだとスクフェスグラブルデレマスSB69色々やってきたけどもう「なんたらフェス」とか言って確率上昇によってガチャ煽るゲームはやる気しない
2020年以後はDMMゲーの方を多くやってきたが、それを含めても国産スマホ/ブラウザゲーで一番感動させられたのは「ららマジ」「あいミス」の2トップだったが、運営能力という点で国産は軒並みダメ
00年代10年代に無数に触れてきた韓国ネトゲの数々と同等以下の運営センスしかない
韓国にはROのGravityやマビノギのdevCAT、エルソードのKOG、AIONのNCsoftのようにセンスのある開発運営があったけど
今日本で一番「デキる」のはCygames、あとシナリオ面ではWFSだが、俺はどこもゲーム的センスがいいとは思わない
まだ00年代の国産ネトゲがちょろっとあった時代の、MoEを作ったハドソンとかのほうがオンラインゲーム的にはセンスがあると思う
51. Policy Rate (PR) - Interest rate set by the central bank.
- Inflation (π) - General increase in prices.
52. Government Regulations (GR) - Laws that control the way that businesses can operate.
- Innovation (IN) - Introduction of new products or services.
53. Budget Surplus (BS) - Financial situation where income exceeds expenditures.
- National Debt (ND) - Total amount of money that a country's government has borrowed.
54. National Debt (ND) - Sum of all government borrowings less repayments.
- Interest Payments (IP) - Payments made for the use of borrowed money.
55. Trade Deficit (TD) - Situation where a country's imports exceed its exports.
- Exchange Rate (ER) - Price of a nation's currency in terms of another currency.
56. Investment (I) - Expenditure on capital equipment.
- Economic Growth (EG) - Increase in the production of goods and services.
57. Immigration (IM) - Movement of people into a country to live.
- Labor Supply (LS) - Total hours workers are willing to work.
58. Population Aging (PA) - Increase in the median age of a population.
- Dependency Ratio (DR) - Ratio of non-working to working population.
59. Income Inequality (II) - Unequal distribution of household or individual income.
- Social Tension (ST) - Strain on relationships in society.
60. Economic Freedom (EF) - Ability of people to make their own economic decisions.
- Foreign Direct Investment (FDI) - Investment from one country into business interests in another.
61. Corporate Profits (CP) - Earnings of companies after expenses.
- Stock Prices (SP) - Market value of publicly traded company shares.
62. Interest Rates (IR) - Rate charged by lenders to borrowers.
- Savings (S) - Portion of income not spent on consumption.
63. Inflation (π) - Increase in prices and fall in purchasing value of money.
- Real Interest Rates (RIR) - Interest rates adjusted for inflation.
64. Labor Union Power (LU) - Influence of labor unions in wage negotiations.
- Wages (W) - Monetary compensation for labor.
65. Economic Sanctions (ES) - Penalties applied by one country onto another.
- Gross Domestic Product (GDP) - Total value of goods produced and services provided.
66. Environmental Regulations (ER) - Rules aimed at protecting the environment.
- Production Costs (PC) - Costs associated with manufacturing.
67. Productivity (Prod) - Efficiency in production.
- Wages (W) - Payment for labor services.
68. Trade Barriers (TB) - Measures that governments introduce to make imported goods less competitive.
- Consumer Prices (P) - Prices paid by consumers for goods and services.
69. Unemployment Rate (U) - Proportion of unemployed individuals.
- Wage Growth (WG) - Rate at which wages increase over time.
70. Fiscal Stimulus (FS) - Government policy aimed at increasing economic activity.
- Aggregate Demand (AD) - Total demand for goods and services.
71. Currency Devaluation (CD) - Reduction of the value of a currency with respect to other currencies.
- Exports (X) - Goods and services sold abroad.
72. Interest Rates (IR) - Cost of borrowing.
- Capital Outflow (CO) - Movement of assets out of a country.
73. Fiscal Deficit (FD) - When a government's total expenditures exceed the revenue.
- Interest Rates (IR) - Cost of borrowing.
74. Tax Cuts (TC) - Reductions in the amount of taxes imposed.
- Disposable Income (Yd) - Income after taxes.
75. Quantitative Easing (QE) - Monetary policy where a central bank buys securities.
- Money Supply (M) - Total amount of monetary assets.
76. Bank Reserve Requirements (RR) - Minimum reserves a bank must hold.
- Money Supply (M) - Total monetary assets in the economy.
77. Corporate Taxes (CT) - Taxes on company profits.
- Investment (I) - Expenditure on capital goods.
78. Consumer Expectations (CE) - Outlook of consumers on future financial conditions.
- Consumption (C) - Spending on goods and services.
79. Healthcare Spending (HS) - Expenditure on health services.
- Life Expectancy (LE) - Average period a person is expected to live.
80. Education Level (EL) - Average level of education achieved.
- Productivity (Prod) - Efficiency in production processes.
81. Environmental Taxes (ET) - Taxes intended to promote ecologically sustainable activities.
- Pollution (P) - Introduction of contaminants into the environment.
82. Military Spending (MS) - Government expenditure on defense.
- Budget Deficit (BD) - Excess of expenditure over income.
83. Exchange Rate (ER) - Rate at which one currency exchanges for another.
- Foreign Debt Burden (FDB) - Cost of servicing foreign-denominated debt.
84. Stock Market Index (SM) - Statistical measure of stock market performance.
- Consumer Confidence (CC) - Degree of optimism about the economy.
85. Inflation (π) - General increase in prices.
- Real Interest Rates (RIR) - Nominal interest rates adjusted for inflation.
86. Commodity Prices (CP) - Prices of raw materials.
- Trade Balance (TB) - Difference between exports and imports.
87. Financial Crisis (FC) - Significant disruption in financial markets.
- Unemployment (U) - Joblessness among the labor force.
88. Capital Controls (CC) - Measures to regulate flows from capital markets.
- Foreign Investment (FI) - Investment in domestic markets by foreign entities.
89. Exchange Rate (ER) - Value of a currency.
- Inflation (π) - Rate at which prices increase.
90. Money Supply (M) - Total amount of monetary assets.
- Exchange Rate (ER) - Price of one currency in terms of another.
91. Household Debt (HD) - Combined debt of all people in a household.
- Financial Stability (FS) - Condition where the financial system is resistant to economic shocks.
92. Tax Evasion (TE) - Illegal non-payment or underpayment of tax.
- Government Revenue (GR) - Money received by the government.
93. Global Economic Growth (GEG) - Increase in worldwide economic activity.
- Exports (X) - Goods and services sold internationally.
94. Corporate Governance (CG) - System of rules and practices by which a company is directed.
- Investor Confidence (IC) - Trust investors have in the financial markets.
95. Income Tax Rates (IT) - Percentage at which income is taxed.
- Labor Supply (LS) - Total hours workers are willing to work.
96. Budget Cuts (BC) - Reductions in government spending.
- Public Services (PS) - Services provided by the government.
97. Economic Recession (ER) - Significant decline in economic activity.
- Business Failures (BF) - Closure of businesses due to inability to make a profit.
98. Interest Rates (IR) - Rate at which interest is paid by borrowers.
- Capital Inflow (CI) - Movement of capital into a country.
99. Public Debt (PD) - Money owed by the government.
- Tax Burden (TB) - Impact of taxation on individuals and businesses.
100. Consumer Spending (C) - Total spending by consumers.
- Economic Growth (EG) - Increase in the production of economic goods and services.
1. Interest Rate (IR) - The cost of borrowing money.
- Investment (I) - Expenditure on capital goods by firms.
2. Taxes (T) - Compulsory charges imposed by the government.
- Consumption (C) - Household spending on goods and services.
3. Government Spending (G) - Expenditure by the government on public services.
- Aggregate Demand (AD) - Total demand for goods and services in the economy.
4. Money Supply (M) - Total amount of monetary assets available in an economy.
- Inflation (π) - Rate at which the general price level of goods and services rises.
5. Inflation (π) - General increase in prices and fall in the purchasing value of money.
- Purchasing Power (PP) - The value of currency expressed in terms of the amount of goods or services one unit of money can buy.
6. Exchange Rate (ER) - Value of one currency for the purpose of conversion to another.
- Exports (X) - Goods and services sold to other countries.
7. Wages (W) - Payment to labor for its contribution to the production process.
- Production Costs (PC) - Expenses incurred in manufacturing a product or providing a service.
8. Unemployment Rate (U) - Percentage of the labor force that is jobless.
- Consumer Spending (C) - Total money spent by consumers.
9. Interest Rate (IR) - The proportion of a loan charged as interest.
- Consumption (C) - Expenditure by households on consumption goods.
10. Investment (I) - Purchase of goods that are not consumed today but used in the future.
- Capital Stock (K) - Total physical capital available in the economy.
11. Consumer Confidence (CC) - Degree of optimism that consumers feel about the overall state of the economy.
- Consumption (C) - Spending by households on goods and services.
12. Taxes (T) - Mandatory financial charges imposed by a government.
- Disposable Income (Yd) - Income remaining after deduction of taxes.
13. Inflation (π) - Sustained increase in the general price level.
- Real Wages (RW) - Wages adjusted for inflation.
14. Economic Growth (EG) - Increase in the inflation-adjusted market value of goods and services.
- Employment (E) - The condition of having paid work.
15. Oil Prices (OP) - Cost per barrel of crude oil.
- Production Costs (PC) - Costs related to making or acquiring goods and services that directly generate revenue.
16. Government Debt (GD) - Total amount of money owed by the government.
- Interest Rates (IR) - Cost of borrowing capital.
17. Demand (D) - Consumer desire and willingness to pay a price for a specific good or service.
- Price (P) - Amount of money required to purchase something.
18. Supply (S) - Total amount of a specific good or service available to consumers.
- Price (P) - The cost required to gain possession of something.
19. Productivity (Prod) - Efficiency of production measured by output per unit of input.
- Costs (C) - Expenses incurred in the production of goods or services.
20. Savings (S) - Portion of income not spent on consumption.
- Investment (I) - Allocation of resources, usually money, with the expectation of generating income or profit.
21. Population (P) - Total number of people inhabiting a country or region.
- Labor Supply (LS) - Total hours that workers wish to work at a given real wage rate.
22. Tariffs (Tar) - Taxes imposed on imported goods and services.
- Imports (M) - Goods and services purchased from other countries.
23. Exchange Rate (ER) - The price of one country's currency in terms of another's.
- Imports (M) - Foreign goods and services bought by residents of a country.
24. Consumer Price Index (CPI) - Measure that examines the weighted average of prices of a basket of consumer goods and services.
- Cost of Living (CL) - Amount of money needed to sustain a certain level of living.
25. Interest Rates (IR) - Percentage charged on a loan or paid on savings.
- Exchange Rate (ER) - Value of a country's currency vs. that of another country.
26. Budget Deficit (BD) - Financial situation where expenditures exceed revenues.
- National Debt (ND) - Total amount of money that a country's government has borrowed.
27. Economic Uncertainty (EU) - Lack of predictability in the economy.
- Investment (I) - Expenditure on capital goods not consumed today.
28. Minimum Wage (MW) - Lowest remuneration employers can legally pay their workers.
- Unemployment (U) - Situation where individuals who can work are unable to find a job.
29. Tax Incentives (TI) - Reductions in tax designed to encourage economic activity.
- Investment (I) - Allocation of capital to gain profitable returns.
30. Subsidies (S) - Financial support extended to an economic sector.
- Production (P) - Total output of goods and services.
31. Trade Restrictions (TR) - Government-imposed limitations on the international exchange of goods.
- Exports (X) - Goods produced domestically and sold abroad.
32. Labor Productivity (LP) - Amount of goods and services produced by one hour of labor.
- Output (O) - Total quantity of goods or services produced.
33. Inflation (π) - Rate at which the general level of prices for goods and services is rising.
- Interest Rates (IR) - Amount charged by lenders to borrowers.
34. Public Spending (PS) - Expenditure by the government sector.
- Inflation (π) - Sustained increase in the general price level.
35. Exchange Rate (ER) - Rate at which one currency will be exchanged for another.
- Foreign Investment (FI) - Investment originating from other countries.
36. Money Supply (M) - Total value of monetary assets available in an economy at a specific time.
- Interest Rates (IR) - Amount charged, expressed as a percentage of principal, by a lender to a borrower.
37. Consumer Confidence (CC) - Economic indicator measuring consumer optimism.
- Savings (S) - Money that is not spent or used.
38. Business Taxes (BT) - Taxes imposed on business profits.
- Investment (I) - Expenditure on capital assets.
39. Infrastructure Spending (IS) - Government spending on physical systems.
- Economic Growth (EG) - Increase in the inflation-adjusted market value of the goods and services.
40. Education Spending (ES) - Expenditure on educational institutions and resources.
- Human Capital (HC) - Economic value of a worker's experience and skills.
41. Technological Advancement (TA) - Innovations improving production processes.
- Productivity (Prod) - Efficiency of production.
42. Inflation Expectations (IE) - Rate at which people expect prices to rise in the future.
- Wage Demands (WD) - Increases in pay requested by employees.
43. Exchange Rate (ER) - Value of a currency compared to others.
- Tourism (T) - Travel for recreation or leisure.
44. Employment (E) - The condition of having paid work.
- Tax Revenue (TR) - Government income from taxation.
45. Regulatory Burden (RB) - Compliance costs of regulations on businesses.
- Business Growth (BG) - Expansion of business activities.
46. Trade Agreements (TA) - Treaties facilitating trade between countries.
- Exports (X) - Goods and services sold to other countries.
47. Consumer Debt (CD) - Debts owed as a result of purchasing goods that are consumable.
- Consumption (C) - Action of using up a resource.
48. Commodity Prices (CP) - Market price for raw materials.
- Inflation (π) - Rate at which the general level of prices rises.
49. Interest Rates (IR) - Cost of borrowing or the gain from lending.
- House Prices (HP) - The market value of residential properties.
50. Unemployment Benefits (UB) - Payments made by the state to unemployed individuals.
sensortowerの売り上げはAppleStoreとGooglePlayの売り上げだけを集計しています
なのでPC、PSでの売り上げを含んでいないという問題があります
そしてAppleStoreとGooglePlayでの課金はPC(webブラウザ)での課金よりも値段が高いです
たとえば原神では
https://gamewith.jp/genshin/article/show/230355
iOSでゲーム内から課金を行おうとすると一部創世結晶が高くつくので、公式が用意している「チャージセンター」を利用しよう。
また日本ではプレイヤーの40%がPS、30%がPCであるという調査もあります
https://www.inside-games.jp/article/2022/04/24/137869.html
よって自社で課金プラットフォームを持っている中国企業の売り上げは、sensortowerの売り上げをはるかに凌ぐ可能性が高いと思われます。
原神、スターレイル、ゼンレスゾーンゼロあたりはPSストアで売上上位にいつもいるで
PC/PS/モバイルで遊べるマルチプラットフォームが特徴やけどTCG好きならサブコンテンツでDCGがある原神がおすすめやな
世界大会も定期的に開催されとるし(日本人勢は少ないから穴場かも?)、サブコンテンツやから課金要素はゼロやで
ある程度オープンワールドの探索やシナリオを進めとく必要はあるかもしれんが
ゲーム自体は年間200億以上かけて作られとるだけあって基本無料ゲーの域やないで
ワイはおっさんすぎてアレやがこういう平和な人気ゲーム通せば20代の子なら友達作りやすいんやないかな
ワイが20代の頃はネトゲでワイワイすることで鬱で死んでるリアルをやり過ごしてたんやが
とにかく抑うつ気味のオタクが気を紛らすなら人気のオタク作品のどれかに触れて「みんなと繋がってる」感覚を得るのが良いと思うで