はてなキーワード: LOOSEとは
PWTに用いられる吸音材はポリウレタンやグラスファイバー、スチールウールなど普通の吸音材だが、その形状に特徴がある
以下のpdfを見ればわかるように、徐々にテーパーの掛かったツノ型の吸音材(Eckel wedge)が用いられることが多い(無響室の壁に貼ってあるものと同型)
https://etran.rs/common/pages/proceedings/IcETRAN2017/AKI/IcETRAN2017_paper_AKI2_6.pdf
あるいは、パイプ状の吸音材の中心をテーパー状にくり抜いて、逆ツノ形とすることもある
いずれにせよ徐々に断面積を変化させることでパイプ終端部での急激な音響インピーダンス変化による反射および気柱共鳴の発生を防ぐ目的があるのだろう
以下、参考資料:
An anechoic wedge is considered to be anechoic if it can absorb 99% of the incident energy (absorption coefficient of 0.99 or a pressure reflection coefficient of 0.1). 3 The length of the anechoic wedge is the primary factor that determines the low frequency limitations of an anechoic wedge but the taper angle also matters. A commonly used criterion is that the low frequency anechoic limit of a wedge occurs when the wedge length is approximately 1/3 the length of a wavelength. Further design considerations are given in Reference 3.
→ツノ形吸音材は波長の三分の一以上の長さでなければならない
ttps://digitalcommons.usu.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1123&context=spacegrant
The end of the receiving side tube was fitted with a 1.35 m anechoic termination designed to be anechoic to 60 Hz [22]. the absorption coefficient is greater than 0.90 all the way to 50 Hz.
→1.35mのツノ形吸音材をパイプ内に配置したところ、50Hzまで0.90の吸音係数となった(注: An absorption coefficient of 1 means that all acoustic energy striking the surface will be absorbed and none reflected)
ttps://physics.byu.edu/docs/publication/790
a 1.5 m anechoic termination was located at the far end of the receiving tube. The source consisted of a 10 cm full-range moving coil driver with a sealed rear enclosure. The anechoic termination consisted of a tapered wedge cut from a solid cylinder of open-cell foam rubber and situated inside another section of 10 cm diameter acrylic tube. An air gap behind the wedge was filled with loose fiberglass insulation and the tube was capped with a thick steel plate.
→1.5m長、10cm口径のアクリルチューブ内にツノ形吸音材を配置。その後ろにはファイバーグラス。67 Hzまで吸音係数0.99(ほぼすべて吸音)、40Hz以下でも0.70以上。
ttps://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:893785/FULLTEXT01.pdf
ttps://www.redalyc.org/journal/849/84959055006/html/
ttps://www.researchgate.net/publication/249996349_Numerical_methodologies_for_optimizing_and_predicting_the_low_frequency_behavior_of_anechoic_chambers
ttps://media.neliti.com/media/publications/355792-computational-investigation-of-various-w-284f86a7.pdf
Building a Plane Wave Tube Experimental and Theoretical Aspects(要購入)
On the acoustic wedge design and simulation of anechoic chamber(要購入)
Plane wave analysis of acoustic wedges using the boundary-condition-transfer algorithm(要購入)
ttps://scholarworks.wmich.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1047&context=masters_theses
ttps://www.researchgate.net/file.PostFileLoader.html?id=55113a60d2fd647b6e8b45c9&assetKey=AS%3A273742293340165%401442276656878
→ツノ形吸音材の長さや後ろのエアギャップの長さを変えて吸音率をシミュレーションしている
ttps://pearl-hifi.com/03_Prod_Serv/PR2/Refs/105_Anechoic_Chamber_Design_and_Construction.pdf
→長さや素材を変えて比較
ttps://www.researchgate.net/figure/Impulse-absorption-and-reflection-by-acoustic-foam-wedges-left-and-block-right_fig3_267080775
→ツノ形吸音材と長方形吸音材にインパルスを当てたときの比較。後者は反射波が出ているが前者はスムーズ。
ttps://www.researchgate.net/publication/331351282_How_Do_Acoustic_Materials_Work
https://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:893785/FULLTEXT01.pdf
→奥行きが長いほうが吸音効率高い(低域カットオフ周波数: fc=c/4h hはツノの高さ(奥行き))
→流れ抵抗は低いほうが低域まで吸音できる
ttps://pearl-hifi.com/03_Prod_Serv/PR2/Refs/105_Anechoic_Chamber_Design_and_Construction.pdf
→エアギャップが長いと超低域の吸音効率上昇、しかし100Hzあたりで効率低下
→吸音材底部を壁に貼り付けると効率低下(スティフネスが高いとだめ)
棒を突き刺して天井から吊り下げるのもよくないとのこと。しかし棒を突き刺すだけで棒を固定しなければむしろ吸音効率上昇する
→ツノの角度は13~17°くらいが一番いい(それより小さくても大きくても効率減少)
→硬い面に設置するのとレゾネーター上に設置するのでは前者のほうがいい
→グラスウール90kg/m^2と150kg/m^2では後者のほうが良い
→通常ツノ型吸音材はウール系よりも硬いメラミン、ポリウレタン、グラファイトなどで作られる。ファイバーウールのほうが音響特性は良いが強度がないことと人体への危険などがあるため。
→ツノ型吸音材はツノとツノの間に入った音波が反射を繰り返して減衰することから、実質的に3~4倍の面積があることになる
→ツノの先を低密度の素材にして波が入射しやすくし、土台を高密度の素材にして吸音率を高めるなどの工夫もある
ttps://diyaudioprojects.com/Technical/Papers/Loudspeakers-on-Damped-Pipes.pdf
→逆ホーンにするとパイプの共鳴周波数が1/3オクターブ以上下がる
→小型スピーカーの場合200Hz以下は点音源となり無指向性となるがダンプされたパイプの低音はa unidirectional gradient sourceとなり指向性を持つ
ttps://diyaudioprojects.com/Technical/Papers/Alpha-Transmission-Lines.pdf
また面白いことに、逆ツノ形状は「音響ブラックホール」とも呼ばれ、ブラックホールを音響的に再現しようとする試みでも用いられている
詳しいことはよくわからないが、光がブラックホールに入ると脱出不可能になるように、音波が脱出不可能になるような仕組みを音響的に作ろうという試みらしい
中にはノーチラスのような角巻形のいわゆる逆ホーン形状も検討されていて、興味深い
参考:
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0307904X19305700
https://www.researchgate.net/publication/354522527_Acoustic_Black_Hole
このあたりのフレーズで調べると色々出てくる(日本語ではほとんど情報がない):
impedance tube
acoustic black hole
anechoic wedge
なおKEFが「音のブラックホール」なる迷路状の吸音構造を近年開発した。これは様々な長さ(=様々な共鳴周波数)を持つ閉口端のチューブを組み合わせ、振動板からの音波を共鳴によって打ち消す仕組みとなっており、古典的な共鳴器型吸音構造と言える
参考:
https://av.watch.impress.co.jp/docs/news/1274260.html
https://international.kef.com/pages/metamaterial
https://www.theabsolutesound.com/articles/metamaterial-absorption-technology/
また、共鳴なので音は遅れる
高域になるほど遅れの影響は大きくなるがその点はどうなのだろう
KEFはwith some delayと、共鳴による遅れを認めている
しかし従来の方式では30%のエネルギーが吸収しきれず振動板から透過してしまうし、一旦バックキャビティに反射してから戻ってきた波なので遅れもある
そう考えると多少遅れはあれど共鳴方式のほうが優れていると言えるのかもしれない
As a result of our partnership with Acoustic Materials Group we have developed a first-of-its-kind structure that has proven to eliminate 99% of all the unwanted sound that radiates from the rear of a driver. This rearward firing energy reflects back with some delay to the driver interfering with the sound currently being produced by the driver. Standard technologies can reduce or eliminate up to 60% of this energy.
ttps://us.kef.com/blogs/news/a-revolution-in-sound-absorption-technology-kef-introduces-metamaterial-absorption-technology
Basically, a woman's vagina is 8 cm, so 8 cm is enough for a dick when she gets an erection.
Rather, thickness is easier to get a feeling of insertion than length. And this also doesn't have to be above average.
Rather, 20cm dicks don't fit all of Japanese people's body shape, and they just hurt because they force them to poke the vaginal wall instead of stimulating them.
I'm 16 cm and 5 cm thick, but if you insert this completely, most people feel a different pain,
People with little experience and people with narrow vaginas quickly rub and feel pain.
Anyway, if it's 8 cm, you won't be able to enjoy the stiffness of the uterine mouth, and if it's about average thickness, most women will feel loose.
You won't get the feeling of rubbing the hole, so to be honest, I feel sorry for people with average dick.
I feel sorry because I will "update my dick" even if I have an ex-boyfriend. In that sense, I'm jealous of 20cm dicks.
It's just that I can't put a long and thin dick completely, it just hurts, and I feel sorry for it.
Prepare to unleash the excitement! Escala PH Gaming Unleashed: Your Ticket to Endless Entertainment!
opens the door to a world of boundless fun and thrills. Dive into an immersive gaming experience where every moment is infused with excitement and every click leads to new adventures. With an unparalleled selection of games, exclusive bonuses, and a user-friendly interface, Escala PH Gaming offers non-stop entertainment like never before. Your ticket to endless entertainment is here – join us, let loose, and explore the unbridled joy of gaming with Escala PH!
鷺沢のもうひとつの側面は「負け犬」である。酒井順子のエッセイ『負け犬の遠吠え』にも鷺沢が登場する。ここからも多少の引用をしてみたい。
先日も、負け犬物書き仲間(失礼)である鷺沢萌さんと、「ウィーンには、老いた音楽家達の家、というものがあるそうだ、老いた負け犬物書きの家、というものを作るのはどうだ?」という話になりました。(中略)ああだこうだと理想の老人郷を考えていると妙に精神が高揚し「負け犬で良かった」とすら思えてくるのです。
この『負け犬の遠吠え』は、その後「負け犬」を流行語たらしめたエッセイである。そこで鷺沢は「負け犬仲間」と名指しされてしまった。また、酒井との対談では
鷺沢 すいません、子供も産まずに。社会のお荷物になって生きていきます(笑)。
と発言している。クズ人間の時点ですでに社会のお荷物だが、なんだかんだで鷺沢本人も負け犬であることも認めていたようだ。
ちなみに、のちに若手女性純文学作家として注目された綿矢りさは、インタビューに対して
私は、20歳ぐらいのときは結婚なんてまったく考えず、だいぶ遅くてもいいと思っていましたが、酒井順子さんの『負け犬の遠吠え』を読んだり(笑)、婚活とか、アラサー、アラフォーとか、世の中の言説の影響を受けるから、そろそろ考えなきゃあかんのかな、自分の意識ではないけど、ほかの人がそう言ってるからそうなんかな、という感じのところにいますね。
と答えている。はぐらかしてはいるが、鷺沢のようにはならないぞというニュアンスを嗅ぎ取った者は少なくないだろう。
さて、2003年に出版された『負け犬の遠吠え』のせいで、鷺沢は酒井と並ぶ代表的な「負け犬」と見られるようになってしまった。しかし鷺沢自身は、酒井のようにあっけらかんと「負け犬」になりきれなかった。2003年後半の日記には、作り笑いのような「負け犬」の話がしばしば登場する。
五本指全部を駆使して必死でしがみつくとすぐに疲れてしまう。だから、親指と小指は外しておく。Hang looseだ。…と、書いておきながら、自分は、
わたくしどもは殺されてもなかなか死なない、という稀有種ですので何かが起きても生き延びていると思いますが(2004/01/14)
などと書いているが、
ルルをひと瓶あけました。ヤク中。ルル中。(2004/04/07)
と、やはりどこかおかしくなり、同年4月11日にあっけなく首吊り自殺を遂げてしまった。死後、生前の鷺沢に対して批判的だった者からは、厳しい言葉が投げかけられた。
現実の世界に耐え切れなくなり自ら命を絶つのは、一番の負け犬のすることである。死にきれない私たちの弱々しい遠吠えが、いつまでもインターネットにこだまする。
https://ja.uncyclopedia.info/wiki/%E9%B7%BA%E6%B2%A2%E8%90%A0
The 7th Blues~LOOSE~SURVIVEあたりの楽曲が一番好きで今でも良く聴くんだけど、
自分の浅い音楽の知識を総動員して語るなら、この辺のB'zは「バブリーロック」とでも呼んだら良いのか、
歌詞も楽曲もギラついたものが多くて、時代背景的に男と女がまだまだトレンディな文化を引きずっているんだけど
でもそれに乗らないでアナタにはボクのありのままを弱さを含めて見て欲しいボクは全力でアナタを愛するから、みたいな、
今だとポリコレやフェミに目を付けられそうなワードてんこ盛りで、うーん時代!って感じでエモエモのエモだから好きなんだよね!
Brotherhood以降はしばらくハードロックとJPOP(死語だね!)の間でギリギリの綱引きをしていた印象なんだけど、
THE CIRCLEあたりからかな?ストーンズがそうだったように、レッチリがそうだったように、いつしか「良い意味で大衆に向けたロック」を演るようになって、
あーB'zもなんか、でっかくなったな、でっかいのは元々なんだけど、なんつーか「偉大」の仲間入りしちゃったんだな、って、
おじさんは嬉しかったり悲しかったり複雑な感じになっちゃったんだよね。
で、その頃ちょうどおじさんに家族ができたってのもあって、なんとなくB'zからは遠ざかっちゃったってわけ。
>シティポップというのは1970〜80年代に日本で作られた特定ジャンルの歌謡曲だ
…おまえはそうおもうんだろう、おまえのなかではな
たいていの人の中ではそうだと思うけど…。wikipediaの「シティポップ」の記述、読んだことある?
シティ・ポップ (city pop) は、1970年代後半から1980年代にかけて日本でリリースされ流行した、ニューミュージックの中でも特に都会的に洗練され洋楽志向のメロディや歌詞を持ったポピュラー音楽。
英語版でも同じだよ。
City pop (シティ・ポップ, shitī poppu) is a loose category of Japanese pop music that emerged in the late 1970s and peaked in the 1980s. It was originally termed as an offshoot of Japan's Western-influenced "new music", but came to include a wide range of styles associated with the country's leisure class and nascent economic boom, such as AOR, soft rock, R&B, funk, and boogie. It was also identified with new technologies such as the Walkman, cars with built-in cassette decks and FM stereos, and various electronic musical instruments.
今回、そもそもシティポップが何なのかわかってない人達かなりいるんだなと改めて気づかされた。そもそも元増田のこの書き方も、そもそもシティポップとアニソンの区別ついてないのか?という気もする。シティポップの海外人気の話と、アニソンの海外人気の話が一緒になっちゃってる。
Plastic Love以前からアニメのOP、EDなどのカバー曲だらけだ。
シティポップ関連の記事を見ていると明らかにその点を強調するのを避けている記事が多い(言及しても流行している原因のメインに上げる人はいない)
「『お江戸』以前からアニメのOP、EDなどのカバー曲だらけだ。
KABUKI ROCKS関連の記事を見ていると明らかにその点を強調するのを避けている記事が多い」
ぐらいおかしなことを書いてる。
1977年 | スター・ウォーズ エピソード4/新たなる希望 | -- |
1980年 | スター・ウォーズ エピソード5/帝国の逆襲 | 3年 |
1983年 | スター・ウォーズ エピソード6/ジェダイの帰還 | 3年 |
1999年 | スター・ウォーズ エピソード1/ファントム・メナス | 16年 |
2002年 | スター・ウォーズ エピソード2/クローンの攻撃 | 3年 |
2005年 | スター・ウォーズ エピソード3/シスの復讐 | 3年 |
2015年 | スター・ウォーズ/フォースの覚醒 | 10年 |
2017年 | スター・ウォーズ/最後のジェダイ | 2年 |
2019年 | スター・ウォーズ/スカイウォーカーの夜明け | 2年 |
1984年 | ターミネーター | -- |
1991年 | ターミネーター2 | 7年 |
2003年 | ターミネーター3 | 12年 |
2009年 | ターミネーター4 | 6年 |
2015年 | ターミネーター/ジェニシス | 6年 |
2019年 | ターミネーター/ニュー・フェイト | 4年 |
2001年 | ワイルド・スピード | -- |
2003年 | ワイルド・スピードX2 | 2年 |
2006年 | ワイルド・スピードX3 | 3年 |
2009年 | ワイルド・スピードMAX | 3年 |
2011年 | ワイルド・スピードMEGA MAX | 2年 |
2013年 | ワイルド・スピードEURO MISSION | 2年 |
2015年 | ワイルド・スピードSKY MISSION | 2年 |
2017年 | ワイルド・スピードICE BREAK | 2年 |
2019年 | ワイルド・スピード/スーパーコンボ | 2年 |
B'z | 1988年 | -- |
OFF THE LOCK | 1989年 | 1年 |
BREAK THROUGH | 1990年 | 1年 |
RISKY | 1990年 | 0年 |
IN THE LIFE | 1991年 | 1年 |
RUN | 1992年 | 1年 |
The 7th Blues | 1994年 | 2年 |
LOOSE | 1995年 | 1年 |
SURVIVE | 1997年 | 2年 |
Brotherhood | 1999年 | 2年 |
ELEVEN | 2000年 | 1年 |
GREEN | 2002年 | 2年 |
BIG MACHINE | 2003年 | 1年 |
THE CIRCLE | 2005年 | 2年 |
MONSTER | 2006年 | 1年 |
ACTION | 2007年 | 1年 |
MAGIC | 2009年 | 2年 |
C'mon | 2011年 | 2年 |
EPIC DAY | 2015年 | 4年 |
DINOSAUR | 2017年 | 2年 |
NEW LOVE | 2019年 | 2年 |
1999年 | FLAME VEIN | -- |
2000年 | THE LIVING DEAD | 1年 |
2002年 | jupiter | 2年 |
2004年 | ユグドラシル | 2年 |
2007年 | orbital period | 3年 |
2010年 | COSMONAUT | 3年 |
2014年 | RAY | 4年 |
2016年 | Butterflies | 2年 |
2019年 | aurora arc | 3年 |
2015年 | ラブとピースは君の中 | -- |
2016年 | MAN IN THE MIRROR | 1年 |
2017年 | レポート | 1年 |
2018年 | エスカパレード | 1年 |
2019年 | Traveler | 1年 |
別に遅くなってない。
とある小説で、大学生の男3人が車で高速を行く道すがら音楽を聴く。
この風景を読んだことがある。
正確には大学生ではなく、20中ごろ。男3人ではなく、女1、男2だ。
音楽がかかり、高速を走る。
俺は、感極まってしまった。
俺の人生にもこんなこと本当にあるんだなって。
うれしくなって、「俺、この風景小説で見たんだけど、絶対ネタだと思ってた。小説特有のありえない盛り上げでしょって」
そしたら、2人は不思議そうな感じだった。よくあるよーっと。
ああ、これなんだなって思った。
ネットではリア充のうんたらってよく言われるし、そういうのは別世界の話だと思ってたんだけどさ。
うれしすぎて嬉しすぎてたまらなかった。
俺は『カゲロウデイズ』とか『シリョクケンサ』とかボカロ曲をチョイス。
空気嫁よといわれて、『ヘドバンギャー』や『loose yourself』なんかに変更。
なんと、その流れでデパートの中の飯屋で飯まで食った。
小説でやった流れの通りだ。
正確には小説では高速のパーキングエリアで飯食ってたんだけど。
でもでも、ほぼ同じだよね。
もう、飯も異常にうまかった。感動しすぎてて。
まるで夢の世界だ。
俺の人生でこんなことがあるとは。
日本マイク○ソフトの恋するフォーチュンクッキー動画について、アメリカのハイスクールのチアリーダー部にいるアジア人みたいな顔の女が多い印象があったんですが、今になって例のキラキラ女子やちょ○どを採用している点を鑑みるに顔採用に失敗したのを取り戻そうとしているのではという仮説がある
Hyper Unc○ Creator
これがちょ○ど氏じゃなくて、例えばぐらばくさんとかみたいな人種の人だったらM○KKじゃなくてM○ディベロップメントだったかもしれないし、M○KKのエバンジェリストかもしれない。どっちかわからないってなるんだけど、ちょ○ど氏だとエバンジェリスト枠感が強すぎる
Hyper Unc○ Creator
ちょ○ど氏、やっぱりエバンジェリスト枠か。そりゃそうだわなという納得感しかない。
みす○
みす○
ち○窓さんがM○のエバンジェリストとして客寄せパンダみたいなことしかやらせてもらえなくて「思ってたのと違う」つって鬱になってほしい みたいなこと言ってるアカウント見つけて完全に笑顔
みす○
penguinda○
某エバンジェリスト、業界経験が3年程度なのに、採用って、客寄せにしか見えないが。
某エバンジェリストに対する批判、ひがみっぽい印象なんだけど、どうなんやろ。
蟹の赤ちゃ○
ちょ○どさんM○KK入社おめでとうございます.ところで痴話喧嘩の末に死に追いやり,その後しれっとFacebookのフレンドから削除していた元カレの南山まさかず君の遺品の『型システム入門』はちゃんと読みましたか? エバンジェリストのみならずエンジニアとしての成功も祈念しております.
unagi○
Windows 嫌いってわめいてた人がエバンジェリストになる時代や。
ミァハちゃ○
こう、M○KKエバンジェリストの話題が出て炎上すれすれの呟きを行うプレイヤーの出現を、
テクニカルエバンジェリス太○
エバンジェリスト正直あまりよく分かってないけど、ょちまどがレースクイーンのコスチューム着てくれたりするんですかね?
紫陽○
エバンジェリストになりたかったら容姿を磨けってことですねわかります
hatabo○
M○KKは、絵描きより、サンプルアプリを死ぬほど書いて伝えられる人間をエバンジェリストとして採用しろ(迫真)
( ゚∀゚)o彡゚サクラ!サク○!
M○エバンジェリストになっても気に入らないアカウントをブロックしまくるのかな?
Ryuji TSUTSU○
彼女のエバンジェリストとしての能力は未知数だし、実際にやってみたら大活躍するのかもしれないけど、少なくとも件の記事を読んだ限りではエバンジェリストというよりアイドル的な役割を期待しているような印象だった。
Ryuji TSUTSU○
"「ちょ○どさんができるなら私にもできるんじゃないか」とか「ちょ○どさんと一緒に頑張ろう」みたいな、まさに“手の届くエバンジェリスト”を業界にデビューさせたかったのだ。"ってぶっちゃけすぎでは…
め○
そういえば、「勉強会に行くと悪口書かれるからもう行かない」といった内容のことを書いてた気がするけど、そういう人がエバンジェリストとして何か公演をするのかと思うと矛盾している気がしたけどどうなのかね?
べんぞ○
どうしてぼくはM○エバンジェリストになれなかったんだ・・・・・・・?
「Excelで延々とエビデンスとるの嫌です。これだからSEは嫌だったんだ。そもそもExcelとか何なの?」→「私がエバンジェリストだ。漫画も描くぞ」
Wi○
ちょ○ど-M○エバンジェリストさんをM○の客寄せパンダとか言うとブロックされるぞ~
江添氏や暗黒美夢魔王氏がエバンジェリストと名乗るならまぁなんとも思わないし、歓迎するんだけど。
めんふぃ○
某エバンジェリスト氏評判悪いなあ
いりじう○192
オ○
エバンジェリスト妬みおじさん湧いたな
いりじう○192
もうマイク○ソフトはアイドルにC#ちょちょっと触らせてエバンジェリスト認定すればいいんじゃないかな
いぐにすさ○
まあ以前からエバンジェリストだった人には、そんな肩書なんて放っておいて業績でアピールして欲しいですね
の○
日本の技術エバンジェリスト。福音よりヘイト撒き散らしている印象なんだが。
いりじう○192
エバンジェリスト 姫
いりじう○192
M○なエバンジェリストというのは客寄せパンダのタレントということになってしまったので、技術でエバンジェリストになったと思ってる世話人たちは名乗るの恥ずかしくならないのかな
ウカヤ○
ぶっちゃけあのエバンジェリストを広告塔にしたところで、取り巻きなんて大したことない技術者しかいないだろうし、大した技術者はもはや即身仏のような地位にある方々だし、むしろ嫌ってる優秀な方々のヘイトを溜まって完全にloose-looseな結果しか見えないんだけど大丈夫なのか
まぬけのさひ○
某エバンジェリスト的なワードでツイ検索するとたまにものすごい呪詛あふれるつぶやきが出てきて世の中こええなあとなる
拙○
肩書きなんかなくても知ってるぐらい有名になってから「なんたらエバンジェリストになりました^^」、賞金なんかなくても引く手あまたの天才だけ「プロコン優勝しました^^」、それが現実。
海野泰○
故丸子西○/心筋梗塞これくしょん好き
つかこの場合「マイク○ソフトのエバンジェリスト」ではなく「マイク○ソフトの広告塔」と表記するのが適切なのでは
なんでもかんでもエバンジェリスト名乗るのやばくないですか
xr○
そもそもエバンジェリストとかインフルエンサーといった名前がダサくて、話聞く気になれない
テクニカルエバンジェリス太○
エバンジェリストというワードを見るだけで息切れ動悸がするようになった
ぺきもち○
エンジニアの姫として有名なちょ○どがマイク○ソフトの姫枠(C#エバンジェリスト枠)で採用入社、今年度一のオタサーの姫ニュースすぎて、腹筋がヤバいwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww
ArGxent○
エヴァンジェリストって技術力なくてもなれるのな… さすがに失望した
ものすごい闇があるのはわかったけどそれで粘着してる人もちょっとクレイジーだし、死屍累々の様相を呈しているな、エバンジェリスト界隈
らぃ○
姫エバンジェリスト?
メルカトル図○ NNID: pastak
某エバンジェリストの人周辺の興味なさすぎて今まで一切知らなかったが、知ったところで改めて興味ない話題ということがはっきりした
おふくろさ○(♂)
エバンジェリスト、比較的どうでもいい任命だということがわかった。
良○
Due to the nature of a digital camera, they need a lot of voltage and also need to keep good battery long periods of inactivity digital camera rechargeable batteries to a big hit, many current digital camera has a flash, may also make a short film, the two characteristics is very good, but can drain battery two times normal speed, photo shooting.
Most people are familiar with basic rechargeable battery, but the key to finding a good a doctor to give your digital camera is to look at the battery material, how will charge, and how long will the cost in use and sitting on the shelf or in the digital camera.
A little I look in my purchase any digital camera I buy is to ensure that there is a common battery size. The reason is, no matter how you plan a photo shoot, things happen, you may have to resort to the old alkaline batteries solve your problems, then. Panasonic battery my first choice is a rechargeable battery, but you never know, this is a very good thing can find a new set of batteries.
There are several important factors to consider, rechargeable batteries is the best. The first is the amount of voltage, followed by long time, then the battery of the time; Four is charge (how long shelf life will be held responsible for the storage battery).
Here are a series of typical rechargeable batteries and their voltage output:
Ni-Cad rechargeable battery, 12 volts
Nickel metal hydride rechargeable batteries-1.2 to 1.5
Ni-ZN rechargeable batteries-160 volts
Standard alkalines is 1.5 volts
Also have a level a reference number of energy storage, from the ability to represent called milli ampere hour. These level general fleeing to 2100 from 750 from is high, the more the number of the battery capacity (higher digital better).
The Ni-Cad and nimh most common, almost every major brand battery multiple versions. The latest technology is Ni-ZN are excellent storage capacity and long shelf life. Many types of rechargeable batteries can be charging many times, but they didn't mention that drop down power amount of recharges x.
And this is the real factors to consider. Let us say that if you find new battery you can use about 100 photos before they go to the south. Recharges Numbers increase, reduce many pictures. Some can only continue to before they start, recharges loose the ability to completely costs. Clever cost is still good savings from an ordinary AA alkaline battery cost $1.15 and the comparable charge is $2.50, according to the figures from $5.00.
Recent Ni-ZN cost about $5 each request and take over 500 recharges in any losses before the injury charge ability. But they also play more voltage so for example your flash recycling half the time to complete the normal alkaline batteries. If you have 100 threw a set of alkaline, you should get at least 175 vote of Ni-ZN are the same size. Plus storage life N-ZN than any other choice.
Rapid turnover a flash can be a big problem, because it is a very painful, but when photographs in the interior, need to wait for two minutes of the flash is full of power. Or, if you are shooting a series of short a minute video and ran out of the juice in the middle is not a good thing.
So, based on the pricing and ability, if you can recharge the battery is more than 500 times more the highest price, they use more cheap long-term development. If they hold up close to claim 500 cost, well, you can do the math. This is a no brainer, Ni-ZN provide more voltage, better life, and more fees each battery.
__________________
http://www.gobatteryonline.com/canon-powershot-sd600-battery-charger-gose.html
http://www.chargerbatteryshop.co.uk/panasonic-dmw-bmb9-digital-camera-battery-cbbs.html