2023-04-12

anond:20230412130607

まともな人はイーロンに対して『カルトリーダーになりたい人』って印象しか持ってないと思う

ワイみたいな糞オタクなら『世界的な富豪なのに、発達障害アピールしたりSNSエゴサする時間がある愉快な人』かな

https://anond.hatelabo.jp/20220510181831#

 

In an interview with CNBC in 2018, Wozniak stated that "Elon Musk is a cult leader, and Tesla cars are not popular because they are good cars, but because Elon is a cult leader." He went on to say that he admired Musk for his accomplishments, but cautioned against blindly following him.

 

Other critics have also raised concerns about Musk's leadership style, which is often described as aggressive and erratic. Some have accused him of creating a cult-like following among his fans and employees, who are expected to work long hours and endure harsh criticism.

ーーーー

2018年に行われたCNBCのインタビューで、ウォズニアックは "イーロン・マスクカルトリーダーであり、テスラ車が人気なのは良い車だからではなく、イーロンはカルトリーダーからだ "と述べた。続けて、マスクの功績を賞賛しつつも、盲目的に従うことを戒めていると述べています

 

他の評論家も、しばしば攻撃的で不規則と評されるマスク氏のリーダーシップ・スタイル懸念を示しています。また、長時間労働や厳しい批判に耐えることを求められるファン従業員の間に、カルト的な支持者を生み出していると非難する声もある。

記事への反応 -
  • 一年ですげー下がってそう

    • まともな人はイーロンに対して『カルトリーダーになりたい人』って印象しか持ってないと思う ワイみたいな糞オタクなら『世界的な富豪なのに、発達障害アピールしたりSNSでエゴサす...

    • なんか行動が意味不明すぎて怖いわ

記事への反応(ブックマークコメント)

ログイン ユーザー登録
ようこそ ゲスト さん