2022-06-17

これ何が怖いのか教えて

頭悪いか分からんかった

その少女物語を書いた。 「しかし、あなた小説を書いたとしたら、どれほど良くなるでしょう」と彼女母親は言いました。その少女ドールハウスを建てた。 「しかし、それが本物の家だったら、どれほど良いでしょう」と彼女母親は言いました。その少女父親のために小さな枕を作った。 「しかし、キルトもっと実用的ではないでしょう」と彼女母親は言いました。その少女は庭に小さな穴を掘った。 「しかし、大きな穴を掘ったら、どれだけ良くなるでしょう」と彼女母親は言いました。少女は穴を掘ってその中で眠りについた。 「しかし、あなた永遠に眠ったら、どれほど良くなるでしょう」と彼女母親は言いました。

(現文)

The girl wrote a story. “But how much better it would be if you wrote a novel,” said her mother. The girl built a dollhouse. “But how much better if it were a real house,” her mother said. The girl made a small pillow for her father. “But wouldn’t a quilt be more practical,” said her mother. The girl dug a small hole in the garden. “But how much better if you dug a large hole,” said her mother. The girl dug a hole and went to sleep in it. “But how much better if you slept forever,” said her mother.

記事への反応(ブックマークコメント)

ログイン ユーザー登録
ようこそ ゲスト さん